Frore de Carme
- Comprar 6 per 20,64 € cadascun i estalvia 38%
Fitxa tècnica
REGIÓ D'ELABORACIÓ: D.O. Rías Baixas
VARIETATS: 100% Albariño
GRADUACIÓ: 13%
ANYADA: 2015
FORMAT: 0,75 l.
Frore de Carme és un vi singular tant en la seva metodologia d'elaboració com en el seu tapat, disseny i funcionalitat del seu envàs.
El Albariño Frore de Carme doble emboliques 2013 correspon a una anyada qualificada per la Denominació d'Origen Rías Baixas com molt bona.
Vinificació
Albariño genuí, cru, d'èpoques passades, artesanal i en perfecta harmonia de frescor, elegància i amplitud, d'elaboració amb criança prolongada sobre les seves pròpies emboliques. La verema de la collita del 2013 va ser durant la segona setmana d'octubre, realitzant dos mesos abans una pre-verema, rebutjant en cada planta l'excés de raïms, per a deixar una reduïda quantitat que arribi en condicions òptimes de concentració a les dates de recol·lecció.
Després de la selecció dels raïms en celler i posterior maceració (8-10 hores) és fermentat amb llevats indígenes procedents del peu de cuba realitzat dies abans a una baixa temperatura i molt prolongada en el temps. Va estar en criança sobre les seves emboliques fines, realitzant-se batonage mensual, en tanc d'inoxidable, durant 1 any, més 3 mesos amb emboliques de l'anyada següent (2014), posteriorment va madurar 15 mesos més en cuba, sent embotellat al juliol del 2016, per a una posterior criança en ampolla d'1 any.
Viticultura
Frore de Carme es produeix en terrers amb condicions excepcionals, amb una viticultura i procés d'elaboració singulars. Les vinyes tenen una edat mitjana de més de 34 anys, portant més de vuit practicant
Les vinyes es troben distribuïts en zones privilegiades dins de la variada orografia de la Vall del Salnés.
Característiques sensorials
Aspecte: Color pallós, límpid, brillant, intens i dens.
Nas: Complex, salí, intens, fonoll, fruita seca (avellana), pedra mullada, anís, llorer i notes cítriques.
Boca: Untuós, carnós, sec, acidesa equilibrada, sedós, apetitós, molt llarg, amb molt de pes en boca, fresc i mineral.
Consells de l'enòleg
La temperatura òptima de consum és de 9-10 °C